Wieliczka, dnia 13 listopada 2017 r.
Starostwo Powiatowe w Wieliczce
32-020 Wieliczka ul. Dembowskiego 2
OGŁASZA NABÓR
na stanowisko Radcy Prawnego
w wymiarze ½ etatu.
1. Wymagania niezbędne, które musi spełniać kandydat:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe prawnicze,
- uprawnienia do wykonywania zawodu Radcy Prawnego – wpis na listę Radców Prawnych zgodnie z ustawą o radcach prawnych /tj. Dz. U. z 2017 poz. 1870/,
- doświadczenie zawodowe - minimum 3 lata (w ciągu ostatnich 6 lat) świadczenia pomocy prawnej na rzecz organów administracji publicznej w rozumieniu art. 5 §2 pkt. 3 kodeksu postępowania administracyjnego.
- znajomość norm prawnych m. in. z zakresu prawa: administracyjnego, postępowania administracyjnego, samorządu terytorialnego, cywilnego, finansów publicznych, zamówień publicznych, ustroju sądów i innych organów ochrony prawnej działających w RP oraz ustaw i rozporządzeń wykonawczych z zakresu wydziałów objętych obsługą prawna wymienionych w zakresie wykonywanych zadań (pkt. 3).
2. Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w świadczenia pomocy prawnej na rzecz urzędów wymienionych w art.2 ustawy o pracownikach samorządowych,
- samodzielność, dobra organizacja pracy, komunikatywność, wysoka kultura osobista.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Wykonuje zawód radcy prawnego i świadczy pomoc prawną w ramach stosunku pracy z zachowaniem praw i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych, a w szczególności:
- Dla potrzeb Rady Powiatu Wielickiego, Zarządu Powiatu Wielickiego i Starosty Wielickiego, w zakresie zadań związanych z działaniem komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Wieliczce wskazanych w pkt. 3 oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Wielickiego:
1) opiniuje projekty uchwał Rady Powiatu Wielickiego i udziela pomocy w ich redagowaniu,
2) opiniuje projekty uchwał Zarządu Powiatu Wielickiego i udziela
pomocy w ich redagowaniu,
3) opiniuje projekty Zarządzeń Starosty Wielickiego i udziela pomocy w ich redagowaniu,
4) opiniuje projekty pism podpisywanych przez Starostę Wielickiego, Zarząd Powiatu Wielickiego, Sekretarza Powiatu Wielickiego przewodniczącego Rady Powiatu Wielickiego, przewodniczących komisji Rady Powiatu Wielickiego i udziela pomocy w ich redagowaniu,
5) opiniuje umowy i porozumienia, których stroną jest Powiat Wielicki, Skarb Państwa – Starosta Wielicki, Starosta Wielicki i udziela pomocy w ich redagowaniu,
6) uczestniczy w posiedzeniach Zarządu Powiatu Wielickiego (na zmianę z pozostałymi radcami prawnymi zatrudnionymi w Starostwie Powiatowym w Wieliczce), Rady Powiatu Wielickiego (w razie potrzeb - w przypadkach wskazanych przez Koordynatora radców prawnych) i Komisji Rady Powiatu Wielickiego (w razie potrzeb - w przypadkach wskazanych przez Koordynatora radców prawnych) oraz udziela stosownych konsultacji prawnych,
7) udziela opinii prawnych i informacji prawnych dla potrzeb Rady Powiatu, Przewodniczącego Rady Powiatu, Komisji Rady, Klubów Radnych, Zarządu Powiatu, Członków Zarządu Powiatu.
2. Na podstawie i w zakresie udzielonego pełnomocnictwa zabezpiecza jako pełnomocnik obsługę prawną Powiatu Wielickiego, Skarbu Państwa – Starosty Wielickiego, Starosty Wielickiego, Zarządu Powiatu Wielickiego oraz Starostwa Powiatowego w Wieliczce:
1) w postępowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym, Sądem Najwyższym, Naczelnym Sądem Administracyjnym, wojewódzkimi sądami administracyjnymi oraz przed naczelnym lub centralnym organem administracji państwowej,
2) przed sądami powszechnymi oraz przed organem II instancji w postępowaniu administracyjnym,
3) w postępowaniach egzekucyjnych,
4) w sprawach, w których bierze udział kontrahent zagraniczny,
5) w innych sprawach z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy i prawa
administracyjnego, w których udział radcy prawnego jest celowy.
Sposób przydzielania przez Koordynatora radców prawnych spraw do prowadzenia opierać będzie się na zasadach:
- równomiernego przydzielania spraw o zbliżonym poziomie trudności i wymaganym nakładzie czasu pracy,
- prowadzenia – w miarę możliwości - spraw związanych z obsługiwanymi przez nich komórkami organizacyjnymi Starostwa.
3. Dla potrzeb Starosty Wielickiego i Starostwa Powiatowego w Wieliczce udziela pomocy prawnej w sprawach należących do kompetencji następujących komórek organizacyjnych Starostwa:
1) Wydział Geodezji i Kartografii
2) Wydział Edukacji, Sportu i Zdrowia
3) Wydział Komunikacji i Transportu
4) Wydział Zarządzania Kryzysowego
5) Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
6) Administrator Bezpieczeństwa Informacji
i w tym zakresie:
1) udziela doradztwa prawnego, co obejmuje osobisty kontakt z pracownikami ww. komórek organizacyjnych w ich siedzibach,
2) opiniuje projekty
- umów,
- porozumień,
- uchwał Rady Powiatu,
- uchwał Zarządu Powiatu,
- zarządzeń Starosty Wielickiego,
- pism,
3) opracowuje opinie prawne i informacje prawne.
4. W przypadku nagłej potrzeby realizuje nie wskazane wyżej zadania przekazane do wykonania przez Koordynatora radców prawnych, związane z obsługą prawną Starostwa Powiatowego w Wieliczce, Powiatu Wielickiego i jego organów, Skarbu Państwa – Starosty Wielickiego.
4. Warunki pracy:
- wymiar czasu pracy – ½ etatu /20 godzin tygodniowo/, pożądany czas pracy w siedzibie pracodawcy: 2 dni w tygodniu po 6 godzin, preferowane poniedziałki i środy.
- miejsce pracy: siedziba Biura Prawnego Wieliczka ul. Dembowskiego 2 oraz siedziby obsługiwanych wydziałów na terenie Wieliczki.
- praca przy komputerze: powyżej 4 godzin dziennie,
- pierwsza umowa o pracę w przypadku obowiązku odbycia służby przygotowawczej na czas określony do 6 miesięcy lub do 12 miesięcy bez służby przygotowawczej.
5. Informacja dodatkowa:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Wieliczce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%. Pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie maksymalnie 5 najlepszych kandydatów, których komisja przedstawia kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata.
6. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie, wpis na listę Radców Prawnych,
- kserokopia dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe,
- oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, od osoby której zostanie przedstawiona propozycja pracy, kserokopia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za w/w przestępstwa,
- oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku skorzystania z uprawnień o których mowa w pkt. 5.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wieliczce ul. Dembowskiego 2 pok.12 lub pocztą na adres starostwa. Aplikacje złożyć należy w zaklejonej kopercie A4, z dopiskiem: Dotyczy: naboru na stanowisko radcy prawnego w terminie do dnia 24 listopada 2017 r. /data wpływu/.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu (starostwa) po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Wieliczce przy ul. Słowackiego 29.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), oświadczenia powinny być opatrzone klauzulą:Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronnie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 922 oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 902).