Nabór na stanowisko w biurze ds. podatku Vat UMK

17.08.2023

PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W BIURZE DS. PODATKU VAT UMK,
PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4,
31-004 KRAKÓW (1 ETAT)
(NR REF: 3-BV-2023)

Oferujemy:

  1. Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
  2. Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
  3. Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
  4. Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
  5. Dostęp do najnowszych technologii.
  6. Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
  7. Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
  8. Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
  9. Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
  10. Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.

Od kandydatek/kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:

  1. Wymagania niezbędne (formalne):
  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Wykształcenie wyższe z zakresu prawa lub ekonomii.
  3. Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych.

*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.

Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.

  1. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
  1. Znajomość przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
  2. Znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa.
  3. Znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym.
  4. Umiejętność sporządzania pism zawierających wyjaśnienia dotyczące stosowania przepisów w zakresie podatku VAT.
  5. Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów w zakresie podatku od towarów i usług.
  6. Komunikatywność i umiejętność jasnego formułowania wypowiedzi.
  7. Dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie prawa podatkowego.
  8. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (nie wykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).

Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.

Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:

  1. Udzielanie Jednostkom Organizacyjnym GMK oraz komórkom organizacyjnym UMK wyjaśnień i rekomendacji w zakresie stosowania przepisów dotyczących podatku od towarów i usług oraz ujednolicania zasad związanych ze stosowaniem przez poszczególne Jednostki Organizacyjne GMK przepisów dotyczących rozliczania tego podatku.
  2. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania Jednostek Organizacyjnych GMK oraz komórek organizacyjnych UMK, dotyczących stosowania przepisów o podatku od towarów i usług.
  3. Sporządzanie projektów wniosków Gminy Miejskiej Kraków do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie dla indywidualnych interpretacji podatkowych lub Wiążących Informacji Stawkowych.
  4. Przygotowywanie projektów odpowiedzi do organów podatkowych, udzielanych w toku prowadzonych wobec GMK czynności sprawdzających, czynności kontrolnych czy postępowania podatkowego, a także bieżących wniosków albo informacji kierowanych do tego organu w ramach realizowanych zadań.
  5. Sporządzanie analiz i zestawień w zakresie rozliczeń podatku VAT na podstawie zbiorczych lub cząstkowych rozliczeń lub informacji pozyskanych od Jednostek Organizacyjnych GMK.
  6. Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje radnych, wnioski Komisji RMK, interwencje poselskie i senatorskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
  7. Przygotowywanie materiałów i informacji prasowych.
  8. Bieżące zapoznawanie się z przepisami prawnymi i orzecznictwem organów podatkowych i polskich sądów administracyjnych oraz sądownictwa europejskiego w zakresie podatku VAT.
  9. Obsługa aplikacji, systemów i podsystemów służących do wykonywania zadań związanych z realizacją zadań Biura.
  10. Przechowywanie dokumentacji  zgromadzonej w zakresie realizacji zadań oraz czynności związane z archiwizacją dokumentacji.

Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:

  1. Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązana/-y jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
  2. Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
  3. Stanowisko: Podinspektor lub Inspektor.
  4. Miejsce pracy: Biuro ds. Podatku VAT – Urząd Miasta Krakowa.
  5. Lokalizacja: Kraków, Pl. Na Stawach 1.
  6. Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
  7. Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4 500 – 5 500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
  8. Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą
    z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.

Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:

  1. Dyspozycyjność: nie.
  2. Praca przy komputerze: tak.
  3. Praca w terenie: nie.
  4. Praca w soboty: nie.
  5. Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.

Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.

Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 13 września 2023 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 19 września 2023 roku o godz. 9.00 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).

O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz
o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.

Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.