PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W BIURZE DS. PODATKU VAT UMK,
PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4,
31-004 KRAKÓW (1 ETAT)
(NR REF: 3-BV-2023)
Oferujemy:
- Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
- Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
- Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
- Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
- Dostęp do najnowszych technologii.
- Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
- Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
- Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
- Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
- Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.
Od kandydatek/kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
- Wymagania niezbędne (formalne):
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe z zakresu prawa lub ekonomii.
- Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
- Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- Znajomość przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
- Znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa.
- Znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym.
- Umiejętność sporządzania pism zawierających wyjaśnienia dotyczące stosowania przepisów w zakresie podatku VAT.
- Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów w zakresie podatku od towarów i usług.
- Komunikatywność i umiejętność jasnego formułowania wypowiedzi.
- Dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie prawa podatkowego.
- Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (nie wykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- Udzielanie Jednostkom Organizacyjnym GMK oraz komórkom organizacyjnym UMK wyjaśnień i rekomendacji w zakresie stosowania przepisów dotyczących podatku od towarów i usług oraz ujednolicania zasad związanych ze stosowaniem przez poszczególne Jednostki Organizacyjne GMK przepisów dotyczących rozliczania tego podatku.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania Jednostek Organizacyjnych GMK oraz komórek organizacyjnych UMK, dotyczących stosowania przepisów o podatku od towarów i usług.
- Sporządzanie projektów wniosków Gminy Miejskiej Kraków do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie dla indywidualnych interpretacji podatkowych lub Wiążących Informacji Stawkowych.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi do organów podatkowych, udzielanych w toku prowadzonych wobec GMK czynności sprawdzających, czynności kontrolnych czy postępowania podatkowego, a także bieżących wniosków albo informacji kierowanych do tego organu w ramach realizowanych zadań.
- Sporządzanie analiz i zestawień w zakresie rozliczeń podatku VAT na podstawie zbiorczych lub cząstkowych rozliczeń lub informacji pozyskanych od Jednostek Organizacyjnych GMK.
- Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje radnych, wnioski Komisji RMK, interwencje poselskie i senatorskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
- Przygotowywanie materiałów i informacji prasowych.
- Bieżące zapoznawanie się z przepisami prawnymi i orzecznictwem organów podatkowych i polskich sądów administracyjnych oraz sądownictwa europejskiego w zakresie podatku VAT.
- Obsługa aplikacji, systemów i podsystemów służących do wykonywania zadań związanych z realizacją zadań Biura.
- Przechowywanie dokumentacji zgromadzonej w zakresie realizacji zadań oraz czynności związane z archiwizacją dokumentacji.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:
- Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązana/-y jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
- Stanowisko: Podinspektor lub Inspektor.
- Miejsce pracy: Biuro ds. Podatku VAT – Urząd Miasta Krakowa.
- Lokalizacja: Kraków, Pl. Na Stawach 1.
- Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
- Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4 500 – 5 500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą
z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- Dyspozycyjność: nie.
- Praca przy komputerze: tak.
- Praca w terenie: nie.
- Praca w soboty: nie.
- Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 13 września 2023 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 19 września 2023 roku o godz. 9.00 w formie on-line (kandydaci zakwalifikowani do testów otrzymają instrukcję indywidualnie).
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz
o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.