Pomoc prawna dla Ukrainy

Dowiedz się więcej

Egzamin radcowski 2025

Dowiedz się więcej

Nabór na aplikację 2025

Dowiedz się więcej

Nieodpłatna Pomoc Prawna 2025

Dowiedz się więcej

Ten serwis używa plików cookies. Zobacz szczegóły.

Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.

Wpis na listę radców prawnych po zdanym egzaminie radcowskim w 2024 roku i po ukończonej aplikacji

19.06.2024

Osoby, które ukończyły aplikację radcowską i zdały w 2024 r. egzamin radcowski oraz zamierzają uzyskać wpis na listę radców prawnych na posiedzeniu Rady OIRP w Krakowie  w dniu 18 lipca 2024 r., proszone są o złożenie wniosku o wpis na listę radców prawnych  po  odebraniu uchwały o uzyskaniu wyniku pozytywnego z egzaminu radcowskiego nie później jednak niż do dnia 5 lipca 2024 roku (włącznie z drogą pocztową).

Powyższy termin jest instrukcyjny, podyktowany wyłącznie wymogami organizacyjnymi.

Od uchwały o wyniku egzaminu radcowskiego przysługuje odwołanie do Ministra Sprawiedliwości w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, tym niemniej na podstawie art.368 ust. 12 ustawy o radcach prawnych w zw. z art. 127a  k.p.a. w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania, zdający może się zrzec prawa do wniesienia odwołania wobec Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego (w 2024 r.) z siedzibą w Krakowie, która podjęła uchwałę. W związku z powyższym, w przypadku gdy termin złożenia wniosku jest krótszy niż wymagane 14 dni, należy wraz z wnioskiem o wpis na listę radców prawnych  złożyć wymagane oświadczenie.

Z dniem złożenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przedmiotowa uchwała staje się ostateczna i prawomocna.

Wykaz dokumentów, które należy złożyć:

  1. wniosek o wpis na listę radców prawnych (druk poniżej w sekcji "Pobierz załączniki");
  2. karta ewidencyjna (bez uzupełnienia części H i I przeznaczonej dla radców prawnych) (druk poniżej w sekcji "Pobierz załączniki");
  3. życiorys zawierający opis przebiegu pracy zawodowej (w formie opisowej lub CV) – podpisany;
  4. oryginał dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej lub odpis dyplomu uwierzytelniony przez uczelnię lub notariusza - jeżeli został pobrany z akt aplikanta!;
  5. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych (druk poniżej w sekcji "Pobierz załączniki");
  6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych (druk poniżej w sekcji "Pobierz załączniki");
  7. oświadczenie zawierające informację czy i w jakich okręgowych izbach radców prawnych wnioskodawca składał uprzednio wniosek o wpis na listę radców prawnych i o rozstrzygnięciach zapadłych w postępowaniach o wpis (druk poniżej w sekcji "Pobierz załączniki");
  8. oświadczenie, czy toczyły się lub toczą wobec Wnioskodawcy postępowania karne i dyscyplinarne (druk poniżej w sekcji "Pobierz załączniki"). W oświadczeniu należy uwzględnić postępowania przygotowawcze oraz wszystkie zakończone;
  9. jedno zdjęcie zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych (obecnie 3,5 cm x 4,5 cm);
  10. aktualną informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, tj. opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku – w formie pisemnej lub uzyskaną za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, bez ograniczenia zakresu danych z punktu 13 „Zapytania o udzielenie informacji o osobie”. W przypadku uzyskania aktualnej informacji o niekaralności z Krajowego rejestru karnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, należy dołączyć informatyczny nośnik danych (pamięć USB, płyta CD lub DVD), na którym powinien być zapisany dokument elektroniczny w formacie danych XML, podpisany przez osobę upoważnioną do wydawania takich informacji przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego.  Jednocześnie Departament Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej wskazuje, iż wydruk wizualizacji dokumentu elektronicznego "Informacja o osobie z Krajowego Rejestru Karnego" nie jest dokumentem, o czym Ministerstwo Sprawiedliwości informuje na stronie internetowej pod adresem: http://ekrk.ms.gov.pl/ep-web;
  11. w przypadku osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r., oświadczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1633), albo informację, o której mowa w art. 7 ust. 3a tej ustawy,
  12. oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania od uchwały o wyniku egzaminu radcowskiego (druk poniżej w sekcji "Pobierz załączniki");
  13. dowód wniesienia opłaty w postępowaniu o wpis (zgodnie z uchwałą KRRP nr 144/VII/2010 z 17 września 2010 r. - obecnie do dnia 30.06.2024r. opłata wynosi 2545,00 zł, a od dnia 1.07.2024r. opłata wynosić będzie 2580,00 zł) przelewem na konto OIRP w Krakowie Bank PEKAO SA III O/Kraków, Nr 72 1240 2294 1111 0000 3708 7100.
     

Pobierz załączniki

Wniosek o wpis na listę radców prawnych
Karta ewidencyjna
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych
Oświadczenie o złożeniu wniosku o wpis na listę radców prawnych
Oświadczenie o postępowaniu karnym i dyscypilnarnym
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania

Przydatne linki