Osoby, które zdały w 2021 r. egzamin radcowski oraz zamierzają uzyskać wpis na listę radców prawnych na posiedzeniu Rady OIRP w Krakowie w dniu 22 lipca 2021 r. proszone są o złożenie wniosku o wpis na listę radców prawnych po odebraniu uchwały o uzyskaniu wyniku pozytywnego z egzaminu radcowskiego nie później jednak niż do dnia 16 lipca 2021 roku (włącznie z drogą pocztową).
Powyższy termin jest instrukcyjny, podyktowany wyłącznie wymogami organizacyjnymi.
Od uchwały o wyniku egzaminu radcowskiego przysługuje odwołanie do Ministra Sprawiedliwości w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, tym niemniej na podstawie art. 368 ust. 12 ustawy o radcach prawnych w zw. z art. 127a k.p.a. w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania zdający może się zrzec prawa do wniesienia odwołania od uchwały Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego w 2021 r. z siedzibą w Krakowie. W związku z powyższym w przypadku gdy termin złożenia wniosku jest krótszy niż wymagane 14 dni należy wraz z wnioskiem o wpis na listę radców prawnych złożyć wymagane oświadczenie.
Z dniem złożenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przedmiotowa uchwała staje się ostateczna i prawomocna.
Do wniosku o wpis na listę radców prawnych (druk poniżej w sekcji "Pliki do pobrania") należy dołączyć odpowiednio dokumenty (z wyjątkiem dokumentów, które zostały złożone do egzaminu), o których mowa w punkcie 5 w zakładce Wymagane dokumenty (Strona główna > Działy > Dla kandydatów > Wpis na listę radców prawnych > Wymagane dokumenty). (Uwaga: opłata, o której mowa w pkt 5. ppkt 27) wynosi obecnie 2800 zł).