RADCOWIE PRAWNI MUSZĄ DBAĆ O "DOBRĄ PRASĘ"
Z okazji jubileuszu 300 wydań Forum Przedsiębiorców, w redakcji Dziennika Polskiego odbyło się spotkanie, na którym z rąk redaktora Zbigniewa Bartusia odebrałem dyplom "filara i przyjaciela" Forum.
Forum Przedsiębiorców to nie tylko tytuł magazynu Dziennika Polskiego, ale też nazwa organizowanych przez redakcję konferencji – od kilku lat „Dziennik Polski” i Polska Press Grupa organizują Forum Przedsiębiorców Małopolski. „Jego ideą jest wsłuchiwanie się w głosy ludzi biznesu i przekonywanie polityków i urzędników do ich argumentów”. Od paru lat na Forum obecna jest również Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie. Współpraca z Forum Przedsiębiorców wpisuje się w naszą strategię promocyjną, zakładającą bezpośrednią promocję zawodu radcy prawnego. Bierzemy udział w panelach dyskusyjnych, na stoisku promocyjnym informujemy o naszym zawodzie.
„To jedyne w swoim rodzaju pospolite ruszenie organizacji gospodarczych, które dzięki jedności, sile, solidarności chce mieć przełożenie na to, jak kształtowane i stosowane jest prawo, zwłaszcza to dotyczące przedsiębiorców - podkreśla red. Zbigniew Bartuś, jeden z pomysłodawców Forum i jego redaktor na łamach "Dziennika Polskiego”.
Za dyplom dziękowałem w imieniu naszego samorządu i wszystkich radców prawnych - bo biorąc udział w dyskusjach na Forum reprezentuję radców występujących w podwójnej roli - przedsiębiorców, ale też właśnie filarów i przyjaciół innych przedsiębiorców. Nasza obecność na Forum, jako samorządu skupiającego prawników świadczących pomoc prawną na rzecz przedsiębiorców jest oczywista. To istotny element promocji naszego zawodu i budowy pozytywnego wizerunku radcy prawnego - gwaranta profesjonalnej pomocy prawnej. Rozwój Forum jest dobrym przykładem skutecznej strategii promocyjnej i budowy „marki”. Skromna początkowo inicjatywa rozwinęła się w rozpoznawalną i cenioną platformę komunikacji, wymiany informacji i idei pomiędzy małopolskimi przedsiębiorcami a władzą centralną i regionalną. Ostatnie Forum zgromadziło ponad 250 przedstawicieli MŚP i dużych firm, przedstawicieli Rady Ministrów i władz województwa. Budowa wizerunku samorządu zaangażowanego i odpowiedzialnego społecznie wymaga udziału w takich inicjatywach, wymaga również obecności nie tylko w prasie stricte prawniczej, ale też kierowanej do przedsiębiorców, potencjalnych klientów.
dr Marcin Sala-Szczypiński
Dziekan Rady OIRP w Krakowie