V edycja seminarium z cyklu Technologie Informatyczne

22.01.2010

V edycja seminarium z cyklu Technologie Informatyczne Wymiaru Sprawiedliwości ELEKTRONICZNE CZYNNOŚCI PROCESOWE - Aspekty prawne, proceduralne i technologiczne

Warszawa, 10 lutego 2010 r.

Program:

10:00    Wykład: Cyfrowy zapis rozpraw

Teresa Romer, sędzia Sądu Najwyższego

 

10:50    Wykład : Dowód z dokumentu elektronicznego

1. Pojęcie dokumentu elektronicznego.
- podpis elektroniczny a wartość dowodowa dokumentu
- forma dokumentu elektronicznego
- dokument urzędowy i prywatny

2. Dowód z dokumentu elektronicznego:
- w postępowaniu administracyjnoprawnym
- w postępowaniu przed sądem powszechnym
- w arbitrażu

dr Marek Świerczyński, Kancelaria Prawna Backer&McKenzie

 

11:40    Wykład: Elektroniczne pisma procesowe

1. Elektroniczne akta procesowe
2. Problem pojęcia dokumentu elektronicznego
3. Hybrydowość akt elektronicznych. Problem digitalizacji dokumentów papierowych

dr Dariusz Szostek, Kierownik Zakładu Prawa Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach
 
12:00    Przerwa na lunch

12:30    Wykład: Arbitraż i mediacje z użyciem środków komunikacji elektronicznej

1. Arbitraż w postaci elektronicznej
2. Pojęcie arbitrażu
3. Umowa o arbitraż w postaci elektronicznej
4. Postępowanie prowadzone na odległość
5. Wykorzystanie w arbitrażu elektronicznym narzędzi teleinformatycznych

dr Dariusz Szostek, Kierownik Zakładu Prawa Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach
 
13:10    Wykład: Problem identyfikacji podmiotów w czynnościach procesowych, dokonywanych elektronicznie. Publiczne systemy elektronicznej identyfikacji.

-    Pojęcie identyfikacji,  identyfikacja w obrocie elektronicznym.
-    Problem identyfikacji w elektronicznym postępowaniu upominawczym.
-    Identyfikacja w innych postępowaniach, gdzie dopuszczone jest dokonywanie czynności w postaci elektronicznej.
-    Identyfikacja dokumentów w archiwach elektronicznych.

dr Dariusz Szostek, Kierownik Zakładu Prawa Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach

 
13:50    Prezentacja: Skuteczny prawnie dokument elektroniczny – pełna metafora dokumentów tradycyjnych

-    zalety i korzyści z wdrożenia dokumentów elektronicznych
-    elementy składowe rozwiązania
-    podpis elektroniczny w e-dokumentach i e-formularzach
-    zapytanie komornicze - wymiana e-dokumentów pomiędzy Urzędem Skarbowym a komornikami – przykład wdrożenia
-    udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych – przykład wdrożenia zapytania z Sądu do Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

Gerard Wawrzyniak - Kierownik Produktu, Doradca Zarządu MCX Systems

 

14:20    Przerwa na kawę

 
14:40    Wykład i dyskusja : Elektroniczne postępowanie upominawcze - zwiastun automatyzacji postępowań sądowych?

-    prawnie skuteczny kontakt drogą elektroniczną (wnoszenie pism procesowych w postaci elektronicznej, elektroniczne doręczenia) z sądem prowadzącym EPU
-    możliwość prawnie skutecznego kontaktu drogą tradycyjną z sądem prowadzącym EPU
-    podpis elektroniczny w EPU
-    elektroniczny nakaz zapłaty jako tytuł wykonawczy
-    dostęp w postaci elektronicznej i papierowej do elektronicznych akt sądowych
-    uzyskiwanie papierowych dokumentów z elektronicznych akt sądowych
-    elektroniczny wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego

dr Sylwia Kotecka, Uniwersytet Wrocławski

 

15:20    Wykład : Apelacja w formie elektronicznej – implikacje prawne postanowienia SN  z 26/03/2009 (I KZP 39/OS)

1. stosunek ustawy o podpisie elektronicznym oraz ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne do ustaw procesowych
2. elektroniczne pismo procesowe jako zawierające brak formalny wg SN

dr Sylwia Kotecka, Uniwersytet Wrocławski
 

16:00    Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów

 
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 10 lutego 2010r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału 1 osoby wynosi:

 

450 zł + 22% VAT - zgłoszenia do 27 stycznia (wymiar sprawiedliwości, administracja, jednostki naukowe)
550 zł + 22% VAT - zgłoszenia od 28 stycznia (wymiar sprawiedliwości, administracja, jednostki naukowe)
900 zł + 22% VAT - firmy sektora IT

Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.

______________________________________________________________________________
Zgłoszenia:

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem – formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2010/ecp/formularz_zgloszeniowy.php

_____________________________________________________________________________

Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.
Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres mailto:cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78
______________________________________________________________________________

 

Biuro organizacyjne:

Centrum Promocji Informatyki sp. z o. o.
tel. /22/ 870 69 78, /22/ 871 85 51
fax /22/ 870 69 95, /22/ 871 85 56
ul. Międzyborska 50, 04 -041 Warszawa
NIP 526-020-98-40, KRS 0000208659
XIII wydział gospodarczy KRS
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
wysokość kapitału zakładowego 50 000
www.cpi.com.pl

Pobierz załączniki

Formularz zgłoszeniowy

Przydatne linki