V edycja seminarium z cyklu Technologie Informatyczne Wymiaru Sprawiedliwości ELEKTRONICZNE CZYNNOŚCI PROCESOWE - Aspekty prawne, proceduralne i technologiczne
Warszawa, 10 lutego 2010 r.
Program:
10:00 Wykład: Cyfrowy zapis rozpraw
Teresa Romer, sędzia Sądu Najwyższego
10:50 Wykład : Dowód z dokumentu elektronicznego
1. Pojęcie dokumentu elektronicznego.
- podpis elektroniczny a wartość dowodowa dokumentu
- forma dokumentu elektronicznego
- dokument urzędowy i prywatny
2. Dowód z dokumentu elektronicznego:
- w postępowaniu administracyjnoprawnym
- w postępowaniu przed sądem powszechnym
- w arbitrażu
dr Marek Świerczyński, Kancelaria Prawna Backer&McKenzie
11:40 Wykład: Elektroniczne pisma procesowe
1. Elektroniczne akta procesowe
2. Problem pojęcia dokumentu elektronicznego
3. Hybrydowość akt elektronicznych. Problem digitalizacji dokumentów papierowych
dr Dariusz Szostek, Kierownik Zakładu Prawa Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach
12:00 Przerwa na lunch
12:30 Wykład: Arbitraż i mediacje z użyciem środków komunikacji elektronicznej
1. Arbitraż w postaci elektronicznej
2. Pojęcie arbitrażu
3. Umowa o arbitraż w postaci elektronicznej
4. Postępowanie prowadzone na odległość
5. Wykorzystanie w arbitrażu elektronicznym narzędzi teleinformatycznych
dr Dariusz Szostek, Kierownik Zakładu Prawa Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach
13:10 Wykład: Problem identyfikacji podmiotów w czynnościach procesowych, dokonywanych elektronicznie. Publiczne systemy elektronicznej identyfikacji.
- Pojęcie identyfikacji, identyfikacja w obrocie elektronicznym.
- Problem identyfikacji w elektronicznym postępowaniu upominawczym.
- Identyfikacja w innych postępowaniach, gdzie dopuszczone jest dokonywanie czynności w postaci elektronicznej.
- Identyfikacja dokumentów w archiwach elektronicznych.
dr Dariusz Szostek, Kierownik Zakładu Prawa Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach
13:50 Prezentacja: Skuteczny prawnie dokument elektroniczny – pełna metafora dokumentów tradycyjnych
- zalety i korzyści z wdrożenia dokumentów elektronicznych
- elementy składowe rozwiązania
- podpis elektroniczny w e-dokumentach i e-formularzach
- zapytanie komornicze - wymiana e-dokumentów pomiędzy Urzędem Skarbowym a komornikami – przykład wdrożenia
- udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych – przykład wdrożenia zapytania z Sądu do Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.
Gerard Wawrzyniak - Kierownik Produktu, Doradca Zarządu MCX Systems
14:20 Przerwa na kawę
14:40 Wykład i dyskusja : Elektroniczne postępowanie upominawcze - zwiastun automatyzacji postępowań sądowych?
- prawnie skuteczny kontakt drogą elektroniczną (wnoszenie pism procesowych w postaci elektronicznej, elektroniczne doręczenia) z sądem prowadzącym EPU
- możliwość prawnie skutecznego kontaktu drogą tradycyjną z sądem prowadzącym EPU
- podpis elektroniczny w EPU
- elektroniczny nakaz zapłaty jako tytuł wykonawczy
- dostęp w postaci elektronicznej i papierowej do elektronicznych akt sądowych
- uzyskiwanie papierowych dokumentów z elektronicznych akt sądowych
- elektroniczny wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego
dr Sylwia Kotecka, Uniwersytet Wrocławski
15:20 Wykład : Apelacja w formie elektronicznej – implikacje prawne postanowienia SN z 26/03/2009 (I KZP 39/OS)
1. stosunek ustawy o podpisie elektronicznym oraz ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne do ustaw procesowych
2. elektroniczne pismo procesowe jako zawierające brak formalny wg SN
dr Sylwia Kotecka, Uniwersytet Wrocławski
16:00 Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 10 lutego 2010r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału 1 osoby wynosi:
450 zł + 22% VAT - zgłoszenia do 27 stycznia (wymiar sprawiedliwości, administracja, jednostki naukowe)
550 zł + 22% VAT - zgłoszenia od 28 stycznia (wymiar sprawiedliwości, administracja, jednostki naukowe)
900 zł + 22% VAT - firmy sektora IT
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.
______________________________________________________________________________
Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem – formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2010/ecp/formularz_zgloszeniowy.php
_____________________________________________________________________________
Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.
Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres mailto:cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78
______________________________________________________________________________
Biuro organizacyjne:
Centrum Promocji Informatyki sp. z o. o.
tel. /22/ 870 69 78, /22/ 871 85 51
fax /22/ 870 69 95, /22/ 871 85 56
ul. Międzyborska 50, 04 -041 Warszawa
NIP 526-020-98-40, KRS 0000208659
XIII wydział gospodarczy KRS
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
wysokość kapitału zakładowego 50 000
www.cpi.com.pl