Szkolenie : „IT w Kancelarii, czyli jak korzystać z nowoczesnych technologii aby nie naruszyć reguł korporacyjnych i bezpiecznie przechowywać dane osobowe” - 23, 24.02.2018

23.02.2018 - 24.02.2018

 

Limit miejsc na termin 23 lutego(piątek) został wyczerpany. Zapisy już tylko na termin 24 lutego(sobota).

 

Komisja d/s szkoleń Rady OIRP w Krakowie informuje:

w dniu 23 lutego 2018 r.  (piątek) od godz.16:00 do  21:00
oraz  w dniu 24  lutego 2018 r.  (sobota) od godz. 9.00 .00 do 14.00
w Krakowie, w Sali wykładowej na I piętrze budynku siedziby OIRP przy ul. Francesco Nullo 8/4

odbędą  się szkolenia:

„IT w Kancelarii. Czyli jak korzystać z nowoczesnych technologii aby nie naruszyć reguł korporacyjnych i bezpiecznie przechowywać dane osobowe”

Program:

1. Odpowiedzialność za wadliwe funkcjonowanie systemów teleinformatycznych w kancelarii, w szczególności dotyczących danych osobowych oraz innych dokumentów w postaci elektronicznej:

  • tajemnica zawodowa, etyka korporacyjna a korzystanie z systemów teleinformatycznych i urządzeń elektronicznych,
  • odpowiedzialność cywilna za utratę danych, lub wadliwe zabezpieczenie kancelarii i naruszenie tajemnicy zawodowej,
  • odpowiedzialność karna,

2. Dane osobowe w Kancelarii. Co zmienia Rozporządzenie RODO i jak się zabezpieczyć.

3. Pułapki czyhające na prawnika, czyli programy komputerowe a prawo prywatne międzynarodowe i RODO.

4. Zabezpieczenie fizyczne kancelarii i sprzętu IT. Wytyczne.

  • szyfrowanie nośników, urządzeń,
  • polityka bezpieczeństwa,
  • zakaz używania urządzeń prywatnych,
  • zabezpieczenie urządzeń mobilnych,
  • utylizacja urządzeń,

5. Zabezpieczanie systemów teleinformatycznych w kancelarii

  • zasady instalacji oprogramowania,
  • informatyk w kancelarii, na co uważać,
  • administracja systemem,
  • niebezpieczne strony internetowe,
  • darmowe oprogramowanie – darmowe kłopoty?

6. Korzystanie z poczty elektronicznej

  • domena prawnika. Czy wolno korzystać z darmowych i publicznych kont poczty elektronicznej przez prawnika ?
  • poczta elektroniczna a RODO,
  • kontrola dostępu, polityka haseł,
  • komunikacja (szyfrowana) z klientami a RODO,

7. Bezpieczne korzystanie z sieci Internet

  • sieci wifi – z jakich korzystać,
  • włamania do kancelarii, utrata danych, blokowanie danych itd.,

8. Kopia zapasowa a przepisy korporacyjne

  • zasady dokonywania kopii zapasowej,
  • szyfrowanie danych,
  • przechowywanie kopii zapasowej,
  • dostęp do kopii zapasowej,

9. Przechowywanie danych w Kancelarii.

10. Dyskusja.

Wykładowcami szkoleń  będą: Prof. dr hab. radca prawny  Dariusz Szostek i Sędzia Sądu Okręgowego we Wrocławiu Grzegorz Karaś

Dariusz Szostek - dr hab., profesor nadzwyczajny Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego w Zakładzie Prawa i Postępowania Cywilnego, radca prawny, Członek Komisji Nauk Prawnych i Ekonomicznych oddziału Polskiej Akademii Nauk w Katowicach. Współpracownik Centrum Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Członek Zespołu Ministra Sprawiedliwości do spraw informatyzacji postępowań cywilnych. Członek Zespołu Ministra Sprawiedliwości do spraw elektronicznego biura podawczego. Członek Zespołu ekspertów Ministra Sprawiedliwości do przygotowania modelu elektronicznego sądu. Współudział w przygotowaniu projektu nowelizacji Kodeksu Postępowania Cywilnego w zakresie Elektronicznego Postępowania Upominawczego oraz przepisów wykonawczych. Ekspert w Zespole do spraw uchylania barier w e-administracji przy Komitecie Stałym Rady Ministrów do spraw Informatyzacji i Łączności. Ekspert w Komisji Sejmowej do spraw uchwalenia ustawy zmieniającej ustawę o informatyzacji.

Grzegorz Karaś – Sędzia Sądu Okręgowego we Wrocławiu , współtwórca pierwszej w Polsce symulacji rozprawy rejestrowanej przez sprzęt elektroniczny. Członek zespołu prof. dr hab. Jacka Gołaczyńskiego (koordynator krajowy ds. koordynacji wdrożeń systemów informatycznych).

Uprzejmie prosimy Koleżanki i Kolegów do zgłaszania udziału w szkoleniach  na adres skrzynki e-mailowej:

itwkancelarii@oirp.krakow.pl

W zgłoszeniu należy wskazać datę szkolenia, tj. 23 lub 24 lutego 2018 r.

Ilość miejsc jest ograniczona , a o udziale decyduje kolejność zgłoszeń (w zgłoszeniu prosimy o podanie numeru wpisu na listę radców prawnych)

W razie rezygnacji z  uczestnictwa w szkoleniu prosimy o niezwłoczną informację na podany wyżej adres e-mailowy, 
aby umożliwić osobom wpisanym na listę rezerwową możliwość wzięcia udziału w szkoleniu.

W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby, które regularnie opłacają składki członkowskie.

W przypadku zaległości w opłatach, zgłaszający uczestnictwo nie zostaną zakwalifikowani do udziału w szkoleniu.

Rejestr opłat składek można sprawdzić w Extranecie – w sekcji „Ewidencja składek” .

Osoby, które nie korzystały dotychczas z własnego konta w Extranecie , mogą otrzymać informacje dotyczące hasła i loginu do Extranetu w dziale IT Izby –  nr wewn. 202, e-mail: it@oirp.krakow.pl lub w dziale ewidencji – nr wewn. 113, e-mail: d.mozdzen@oirp.krakow.pl.

Uczestnicy szkolenia otrzymają  13 punktów szkoleniowych.

 

Przydatne linki