Szkolenia on-line w II kwartale 2025 r.

26.03.2025

Komisja d/s szkoleń OIRP w Krakowie informuje o szkoleniach on-line w kwietniu 2025 r.

 

1.W dniu 2 kwietnia 2025 r. od godz. 17.00 do 20.00 szkolenie pt.:

 „Kredyt konsumencki w orzecznictwie TSUE i praktyce polskich sądów”

Założenia wykładu:

  • Ochrona konsumenta z perspektywy unijnej i polskiej
  • Konsekwencje unijnego charakteru spraw dotyczących kredytu konsumenckiego
  • Dyrektywa 2008/48 (zakres podmiotowy i przedmiotowy, cele Dyrektywy, wymogi harmonizacyjne, wykładnia prounijna Dyrektywy 2008/48 w orzecznictwie TSUE, nadużycie przez konsumenta uprawnień z Dyrektywy 2008/48, przedawnienie żądań z Dyrektywy 2008/48)
  • Obowiązek zbadania zdolności kredytowej konsumenta przez kredytodawcę (charakterystyka, obowiązki proceduralne sądu krajowego, skutki naruszenia obowiązku zbadania zdolności kredytowej)
  • Obowiązki informacyjne związane z zawarciem umowy oraz przejrzystość umowy kredytu konsumenckiego (wymogi formalne dotyczące umowy, charakterystyka obowiązków informacyjnych kredytodawcy, szczegółowe omówienie poszczególnych elementów umowy o kredyt konsumencki, skutki naruszania art. 10 Dyrektywy 2008/48 w orzecznictwie TSUE i polskich sądów)
  • Koszty pozaodsetkowe (dopuszczalność z perspektywy prawa unijnego i prawa polskiego, obowiązki informacyjne związane z kosztami pozaodsetkowymi)
  • Odstąpienie od umowy kredytu konsumenckiego (charakterystyka z perspektywy prawa unijnego i prawa polskiego, obowiązki informacyjne kredytodawcy)
  • Spłata kredytu konsumenckiego przed terminem (charakterystyka z perspektywy prawa unijnego i prawa polskiego, obowiązki informacyjne kredytodawcy)
  • Przelew roszczeń z wadliwej umowy kredytu konsumenckiego
  • Charakterystyka sankcji z Dyrektywy 2008/48 w orzecznictwie TSUE
  • Sankcja kredytu darmowego (charakterystyka, procedura realizacji sankcji, sankcja kredytu darmowego a Dyrektywa 2008/48)

 

Wykładowca: radca prawny dr Łukasz Węgrzynowski - kierownik Katedry Prawa Handlowego w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji, specjalista do spraw orzecznictwa w Izbie Cywilnej Sądu Najwyższego, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury

Autor ponad 200 publikacji naukowych, w tym kilkudziesięciu publikacji dotyczących prawa umów konsumenckich. We współpracy z LEX przygotowuje opracowania dotyczące orzecznictwa TSUE w sprawach konsumenckich.

 

 

  1. W dniu 9 kwietnia 2025 r. od godz. 17.00 do 19.15 szkolenie pt. :

„Odpowiedzialność radców prawnych w procesie zarządzania ryzykiem organizacji oraz weryfikacja kontrahentów w kontekście compliance i AML”

Celem szkolenia jest zapoznanie radców prawnych z aktualnymi wymaganiami prawnymi oraz praktycznymi aspektami zarządzania ryzykiem związanym z weryfikacją kontrahentów i zgodnością z regulacjami AML. Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę na temat obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz narzędzi umożliwiających efektywną analizę ryzyka kontrahentów.

Zakres tematyczny szkolenia:

1.Regulacje prawne w zakresie AML i compliance

2.Obowiązki radców prawnych w zakresie przeciwdziałaniu praniu pieniędzy

3.Rola instytucji obowiązanych i skutki naruszenia przepisów

4.Sankcje gospodarcze i ich wpływ na działalność przedsiębiorstw

5.Weryfikacja kontrahentów jako kluczowy element zarządzania ryzykiem

6.Identyfikacja beneficjentów rzeczywistych

7.Weryfikacja list sankcyjnych i PEP

  1. Analiza struktury własnościowej podmiotów

9.Narzędzia i dobre praktyki w zakresie compliance

10.Automatyzacja procesów weryfikacyjnych

11.Ocena ryzyka kontrahentów -case study

12.Współpraca z kontrahentami a regulacje AML

Wykładowcy:

Krzysztof Borcz - założyciel i CEO kilku spółek technologicznych, które nadal rozwija, odnosząc kolejne sukcesy. Swoją karierę zawodową zaczynał w dużych korporacjach w branży telekomunikacyjnej i ubezpieczeniowej odpowiadając za rozwój i wdrażanie systemów informatycznych. Jest dużym zwolennikiem szeroko pojętej automatyzacji i cyfryzacji procesów i zgodnie ze swoimi przekonaniami tworzy i ciągle rozwija autorską platformę Vercly do automatyzacji procesów KYB/AML oraz platformę Ecoris do raportowania ESG. Zawsze podkreśla, że jest praktykiem, który widzi sens i zasadność w rozwijaniu takich narzędzi zgodnie z istniejącymi regulacjami przy dużym wsparciu ekspertów branżowych. Bardzo lubi brać udział w wydarzeniach branżowych przy zaangażowaniu obecnych klientów Vercly, chętnie prowadzi warsztaty, szkolenia w ramach współpracy Vercly z różnymi stowarzyszeniami.

Katarzyna Saganowska - prawniczka, posiadająca wieloletnie doświadczenie pracy w międzynarodowych organizacjach, m.in. jako Dyrektor ds. Ryzyka i Compliance. Jest absolwentką Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie ukończyła studia Executive Master in Business Administration. W swojej karierze zawodowej jest odpowiedzialna za tworzenie i egzekwowanie procesów oraz procedur w obszarze ryzyka i zgodności w ramach struktur regionalnych i globalnych międzynarodowych organizacji. Odpowiadała za zapewnienie zgodności w procesach KYC, KYB, KYS, procesie screening’u oraz analizie ryzyka sankcyjnego w ponad 80 jurysdykcjach, zarządzając 50 osobowym zespołem specjalistów. Jej działania koncentrowały się na wspieraniu właściwej kultury zgodności w zakresie analizy ryzyka z obszarów: AML, Sankcji, Konfliktu Interesów (COI), Przeciwdziałaniu Korupcji (ABC), Ochronie reputacji, Whistleblowing’u, analizy ESG i innych typowych dla sektora usług outsourcing’u.
Jest aktywnym wykładowcą studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego oraz trenerem w Instytucie Compliance oraz Centrum Szkoleń Langas. Autorka wielu artykułów, w których chętnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat trendów w obszarze compliance oraz istotnych zmian regulacyjnych.
W 2022 założyła firmę doradczo-szkoleniową Make Your Compliance Easier, aby wspierać organizacje w projektowaniu i wdrażaniu systemów zarządzania zgodnością i wspólnie z klientami budować odporność ich organizacji na czynniki ryzyka typowe dla obszaru ich działalności biznesowej.

  

Szkolenia będą nagrywane i zamieszczone w Extranecie.

Za uczestnictwo w szkoleniach uczestnicy otrzymają: za uczestnictwo w szkoleniu w dniu 2 kwietnia - 8 punktów szkoleniowych, za uczestnictwo w szkoleniu w dniu 9 kwietnia – 6 punktów szkoleniowych. Punkty szkoleniowe zostaną naliczone pod warunkiem obecności w pełnym czasie szkolenia.

 

Udział w szkoleniach jest otwarty, bez konieczności uprzednich zapisów.

 

Linki umożliwiające dostęp do szkoleń zostaną przesłane newsletterem przed terminami szkoleń, będą także dostępne na stronie internetowej OIRP Kraków po zalogowaniu (zakładka: Szkolenia i Konferencje- Szkolenia własne).

Radcowie prawni i aplikanci z innych Izb zainteresowani udziałem w szkoleniu proszeni są o zgłoszenia na 24 godz. przed mającym odbyć się szkoleniem na adres mailowy: szkolenia@oirp.krakow.pl i z tego adresu otrzymają linki rejestracyjne do platformy Live Webinar, na której będzie prowadzone szkolenie. Po zaliczeniu szkolenia zaświadczenia zostaną przesłane do właściwych Izb Radów Prawnych.

 

Udział w webinariach dostępny będzie jedynie dla radców prawnych i aplikantów radcowskich (z wyłączeniem innych zawodów prawniczych).

Przydatne linki