XII Ogólnopolska Konferencja Zamówień Publicznych - ruszyły zapisy!

06.04.2017

Organizator

 

XII Ogólnopolska Konferencja Zamówień Publicznych
wraz z warsztatami

Praktyczne interpretacje problematycznych przepisów w nowym Prawie zamówień publicznych

in-house, umowy i klauzule, orzecznictwo KIO

Warszawa, 6 kwietnia 2017

Niższa cena 599 zł + VAT tylko do 31 stycznia 2017 r.

Dlaczego musisz wziąć udział w konferencji?

Najwięksi eksperci wezmą na warsztat nieprecyzyjne procedury nowego Pzp, które są główną przyczyną błędów postępowania i na przykładach z praktyki pokażą, jak należy przygotować dokumentację, aby uniknąć konsekwencji prawnych i finansowych.

Weźmiesz udział w dwóch praktycznych warsztatach wyjaśniających kontrowersje wokół zamówień in-house i przygotowywania umów oraz klauzul, podczas których krok po kroku poznasz nałożone na zamawiających i wykonawców obowiązki.

Poznasz najnowsze orzecznictwo KIO dotyczące kluczowych regulacji udostępniania zasobów innego podmiotu, szacowania wartości zamówienia, pozacenowych kryteriów oceny ofert, weryfikacji spełniania warunków udziału w postępowaniu.

Każdy z uczestników konferencji będzie miał niepowtarzalną okazję indywidualnej konsultacji w punktach eksperckich, które będą prowadzić największe kancelarie prawne.

Gwarantujemy wysoką jakość wiedzy konferencję organizuje czasopismo „Monitor Zamówień Publicznych”, a naszymi prelegentami są autorzy komentarzy do ustawy, cenieni konsultanci z dziedziny zamówień publicznych, eksperci z kancelarii prawnych.

Dzięki konferencji będziesz wiedział, jak:

  • prawidłowo ustalać wartość zamówienia oraz szacować wysokość zamówienia w wypadku składania ofert częściowych i zamówień poniżej 30 000 euro,
  • zgodnie z przepisami dokumentować postępowanie o zamówienie publiczne, stosować kryterium ceny, procedurę odwróconą i terminy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
  • analizować i oceniać oferty, wzywać do wyjaśnień i uzupełniać dokumenty składane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
  • prawidłowo prowadzić postępowanie zamówienia in-house dotyczące gospodarki odpadami,
  • wyegzekwować solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum,
  • przygotowywać i modyfikować umowy w wypadku realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych oraz w zamówieniach podprogowych,
  • konstruować klauzule społeczne, by wyegzekwować zatrudnienie osób defaworyzowanych, oraz klauzule aneksowe, w których należy uwzględnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy czy terminu realizacji zmówienia.

Program konferencji:

 Panel 1.  Urząd Zamówień Publicznych nowelizacja Prawa zamówień publicznych kierunek regulacji w 2017 r.

 Panel 2.  Udzielanie zamówień publicznych najczęstsze problemy po nowelizacji ustawy

  • Ustalanie wartości zamówienia ze względu na rodzaj, podmiot zamówienia oraz okres, na który się go udziela. Szacowanie wysokości zamówienia w wypadku składania ofert częściowych. Najczęstsze nieprawidłowości wychwycone przez organy kontrolujące.
  • Wypełnianie druków ogłoszeń krajowych i unijnych analiza najczęściej popełnianych błędów ze wskazówkami, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę.
  • Opis przedmiotu zamówienia: obowiązki zamawiającego i uprawnienia wykonawcy najczęstsze błędy w dokumentacji analiza na podstawie orzecznictwa KIO.
  • Nowe terminy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne uprawnienia w zakresie wnoszenia środków ochrony prawnej.
  • Analiza i ocena ofert, wzywanie do wyjaśnień i uzupełnienia dokumentów składanych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniunajczęściej występujące problemy.
  • Dokumentowanie postępowania o zamówienie publiczne, dostępność ofert i protokołu postępowania o zamówienie publiczne. Analiza kryterium ceny, prawidłowości zastosowania procedury odwróconej, obowiązek uwzględniania tajemnicy przedsiębiorstwa.

 Panel 3.  Wydatkowanie środków publicznych w gminach trudne interpretacje Pzp

  • Metody określania wartości zamówienia i prowadzenia postępowania poniżej 30 000 euro, zasady przygotowywania regulaminów i dokumentowania postępowań podprogowych.
  • Zamówienia na usługi społeczne, których wartość jest niższa niż progi określone w art. 138g Pzp (poniżej progów unijnych).
  • Udzielanie zamówień in-house i zamówień w ramach współpracy pomiędzy zamawiającymi analiza przepisów.

 Panel 4.  Kwestie sporne w Pzp na podstawie orzecznictwa KIO i sądów

  • Jak interpretować znowelizowane przepisy Pzp dotyczące:
    • prawa wniesienia odwołania w postępowaniach podprogowych,
    • udostępniania zasobów innego podmiotu,
    • szacowania wartości zamówienia,
    • pozacenowych kryteriów oceny ofert,
    • weryfikacji spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  • Dokumentowanie postępowania o zamówienie publiczne, kryterium ceny, procedura odwrócona i tajemnica przedsiębiorstwa w opiniach prawnych UZP i orzecznictwie KIO.

 Warsztat I.  Procedury przygotowywania umów i klauzul w praktyce

  • Umowy o podwykonawstwo najczęstsze problemy.
  • Solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w przypadku konsorcjum.
  • Umowy na dostawy, usługi oraz roboty budowlane jakie postanowienia trzeba uwzględnić w każdym rodzaju umów w zamówieniach podprogowych.
  • Modyfikacje umowy, która dotyczy realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym.
  • Klauzule społeczne zakres wymagań, kontrola i sankcje wobec wykonawcy zobowiązanego do zatrudnienia osób defaworyzowanych.
  • Klauzule aneksowe wytyczne, jak uwzględnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy, terminu realizacji zmówienia, modyfikację harmonogramu prac.

 Warsztat II.  Zamówienia in-house w gospodarce komunalnej

  • Warunki udzielania zamówień in-house jak interpretować znowelizowane przepisy.
  • Zamówienia in-house odwrócone i siostrzane podobieństwa i różnice.
  • Zamówienia in-house nowe obowiązki zamawiającego.
  • Prowadzenie postępowania zamówienia in-house odnośnie gospodarki odpadami instruktaż krok po kroku.

Prelegenci:

Elżbieta Cierlica

ekspert zamówień publicznych, członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, redaktor naczelna miesięcznika „Monitor Zamówień Publicznych”.

Rafał Cieślak

radca prawny, zajmuje się zagadnieniami partnerstwa publiczno-prywatnego, funduszy europejskich, pomocy publicznej oraz działalności gospodarczej podmiotów publicznych. Jest autorem licznych publikacji z tego zakresu. Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, występuje na konferencjach i szkoleniach.

Włodzimierz Dzierżanowski

doktor nauk prawnych, w latach 2002-2005 wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych odpowiedzialny za orzecznictwo, zagadnienia prawne i legislacyjne, integrację z Unią Europejską, realizację międzynarodowych programów szkoleniowych i doradczych. Współautor programów wsparcia przedsiębiorców w rynku zamówień publicznych.

Andrzela Gawrońska-Baran

prowadzi kancelarię radcy prawnego specjalizującą się w zamówieniach publicznych, były wiceprezes UZP i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu (2002-2008), w latach 2010-2016 dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych w dużej instytucji zamawiającej. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych i funduszy europejskich.

Wojciech Piórkowski

posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi prawnej projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, zagadnień dotyczących pomocy publicznej oraz zastępstwa procesowego przed KIO i sądami powszechnymi. Członek komisji ds. doskonalenia zawodowego, wydawnictw i nauki przy OIRP w Poznaniu oraz przedstawiciel OIRP w Poznaniu w Krajowej Izbie Radców Prawnych. Wykładowca, szkoleniowiec.

Arkadiusz Szyszkowski

prawnik, b. pracownik Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych, autor licznych publikacji na temat zamówień publicznych, w tym komentarzy do ustawy Pzp, obecnie pracownik administracji centralnej.

Michał Prętnicki

specjalista w zakresie prawa zamówień publicznych i partnerstwa publiczno-prywatnego. Posiada doświadczenie w przygotowywaniu audytów dotyczących regulaminów udzielania zamówień publicznych, reprezentant wykonawców w sporach toczących się przed KIO, doradca w negocjowaniu kontraktów oraz zabezpieczaniu wierzytelności.

Grzegorz Mazurek

posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie spraw związanych z zamówieniami publicznymi o charakterze sądowym. Były wiceprezes Krajowej Izby Odwoławczej (lata 2007 – 2009), a także arbiter prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (lata 2004 – 2007), prowadzi kancelarię prawną, służąc profesjonalnym doradztwem.

 

Przydatne linki