Panel 1. Urząd Zamówień Publicznych – nowelizacja Prawa zamówień publicznych – kierunek regulacji w 2017 r.
Panel 2. Udzielanie zamówień publicznych – najczęstsze problemy po nowelizacji ustawy
- Ustalanie wartości zamówienia ze względu na rodzaj, podmiot zamówienia oraz okres, na który się go udziela. Szacowanie wysokości zamówienia w wypadku składania ofert częściowych. Najczęstsze nieprawidłowości wychwycone przez organy kontrolujące.
- Wypełnianie druków ogłoszeń krajowych i unijnych – analiza najczęściej popełnianych błędów ze wskazówkami, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę.
- Opis przedmiotu zamówienia: obowiązki zamawiającego i uprawnienia wykonawcy – najczęstsze błędy w dokumentacji – analiza na podstawie orzecznictwa KIO.
- Nowe terminy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne – uprawnienia w zakresie wnoszenia środków ochrony prawnej.
- Analiza i ocena ofert, wzywanie do wyjaśnień i uzupełnienia dokumentów składanych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – najczęściej występujące problemy.
- Dokumentowanie postępowania o zamówienie publiczne, dostępność ofert i protokołu postępowania o zamówienie publiczne. Analiza kryterium ceny, prawidłowości zastosowania procedury odwróconej, obowiązek uwzględniania tajemnicy przedsiębiorstwa.
Panel 3. Wydatkowanie środków publicznych w gminach – trudne interpretacje Pzp
- Metody określania wartości zamówienia i prowadzenia postępowania poniżej 30 000 euro, zasady przygotowywania regulaminów i dokumentowania postępowań podprogowych.
- Zamówienia na usługi społeczne, których wartość jest niższa niż progi określone w art. 138g Pzp (poniżej progów unijnych).
- Udzielanie zamówień in-house i zamówień w ramach współpracy pomiędzy zamawiającymi – analiza przepisów.
Panel 4. Kwestie sporne w Pzp na podstawie orzecznictwa KIO i sądów
- Jak interpretować znowelizowane przepisy Pzp dotyczące:
- prawa wniesienia odwołania w postępowaniach podprogowych,
- udostępniania zasobów innego podmiotu,
- szacowania wartości zamówienia,
- pozacenowych kryteriów oceny ofert,
- weryfikacji spełniania warunków udziału w postępowaniu.
- Dokumentowanie postępowania o zamówienie publiczne, kryterium ceny, procedura odwrócona i tajemnica przedsiębiorstwa w opiniach prawnych UZP i orzecznictwie KIO.
Warsztat I. Procedury przygotowywania umów i klauzul w praktyce
- Umowy o podwykonawstwo – najczęstsze problemy.
- Solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w przypadku konsorcjum.
- Umowy na dostawy, usługi oraz roboty budowlane – jakie postanowienia trzeba uwzględnić w każdym rodzaju umów w zamówieniach podprogowych.
- Modyfikacje umowy, która dotyczy realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym.
- Klauzule społeczne – zakres wymagań, kontrola i sankcje wobec wykonawcy zobowiązanego do zatrudnienia osób defaworyzowanych.
- Klauzule aneksowe – wytyczne, jak uwzględnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy, terminu realizacji zmówienia, modyfikację harmonogramu prac.
Warsztat II. Zamówienia in-house w gospodarce komunalnej
- Warunki udzielania zamówień in-house – jak interpretować znowelizowane przepisy.
- Zamówienia in-house odwrócone i siostrzane – podobieństwa i różnice.
- Zamówienia in-house – nowe obowiązki zamawiającego.
- Prowadzenie postępowania zamówienia in-house odnośnie gospodarki odpadami – instruktaż krok po kroku.
|