„Dochodzenie roszczeń przez klientów instytucji finansowych”. Kraków, 15.02.2011r.

22.11.2010

w dniu 15 lutego 2011 r. (wtorek) od godz. 1700  do godz. 2000 w Audytorium im. Prof. Wincentego Danka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie przy ul. Podchorążych 2 odbędzie się szkolenie:

„Dochodzenie roszczeń przez klientów instytucji finansowych"

Szkolenie poprowadzi Arbiter Bankowy  Pani Katarzyna Marczyńska

Pani Katarzyna Marczyńska jest absolwentką prawa na Uniwersytecie Łódzkim. W latach 1989 -2002 Sędzia Sądu Rejonowego i  Okręgowego w Warszawie Wydziału Gospodarczego oraz Naczelnik Wydziału w Ministerstwie Sprawiedliwości. Od 2002 r. radca prawny, pełni funkcję Arbitra Bankowego, obecnie trzeciej kadencji. Wykładowca Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Międzynarodowej Szkoły Finansów i Bankowości sp. z o.o. w Katowicach,  Centrum Prawa Bankowego i Informacji sp. z o.o., Szkoły Głównej Handlowej. Członek kapituły Programu Gospodarczo - Konsumenckiego SOLIDNA FIRMA/BIAŁA LISTA, którego celem jest propagowanie zasad etyki biznesu.

 

PROGRAM

Z praktyki wynika, że coraz więcej klientów instytucji finansowych i kancelarii prawnych specjalizuje się w „wyłapywaniu" nieprawidłowości w reklamach, umowach i regulaminach bankowych i skutecznie korzysta ze szczególnych uprawnień klientów określonych w ustawach szczególnych. Podczas szkolenia omówione zostaną te uprawnienia klientów oraz praktyczne sposoby korzystania z nich.

 

1. Charakterystyka niedozwolonych działań i zaniechań instytucji finansowych przy proponowaniu klientom nabycia produktu i w reklamach.

2. Katalog „czarnych praktyk rynkowych" określonych w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym dotyczących działalności instytucji finansowych (zgodnie z wytycznymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów).

3.  Charakter prawny wzorców umownych, regulaminów i taryfy prowizji i opłat - jak skutecznie dokonywać ich zmian.

4. Niejasne zapisy umów i regulaminów - konsekwencje prawne, propozycje zmian.

5. Charakterystyka umów zawieranych z konsumentami i najważniejszych uprawnień stron umów finansowych, w tym roszczenia odszkodowawczego i sankcji kredytu darmowego.

Przydatne linki