Pomoc prawna dla Ukrainy

Dowiedz się więcej

Egzamin radcowski 2025

Dowiedz się więcej

Nabór na aplikację 2025

Dowiedz się więcej

Nieodpłatna Pomoc Prawna 2025

Dowiedz się więcej

Ten serwis używa plików cookies. Zobacz szczegóły.

Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.

„Dochodzenie roszczeń przez klientów instytucji finansowych”. Kraków, 15.02.2011r.

22.11.2010

w dniu 15 lutego 2011 r. (wtorek) od godz. 1700  do godz. 2000 w Audytorium im. Prof. Wincentego Danka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie przy ul. Podchorążych 2 odbędzie się szkolenie:

„Dochodzenie roszczeń przez klientów instytucji finansowych"

Szkolenie poprowadzi Arbiter Bankowy  Pani Katarzyna Marczyńska

Pani Katarzyna Marczyńska jest absolwentką prawa na Uniwersytecie Łódzkim. W latach 1989 -2002 Sędzia Sądu Rejonowego i  Okręgowego w Warszawie Wydziału Gospodarczego oraz Naczelnik Wydziału w Ministerstwie Sprawiedliwości. Od 2002 r. radca prawny, pełni funkcję Arbitra Bankowego, obecnie trzeciej kadencji. Wykładowca Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Międzynarodowej Szkoły Finansów i Bankowości sp. z o.o. w Katowicach,  Centrum Prawa Bankowego i Informacji sp. z o.o., Szkoły Głównej Handlowej. Członek kapituły Programu Gospodarczo - Konsumenckiego SOLIDNA FIRMA/BIAŁA LISTA, którego celem jest propagowanie zasad etyki biznesu.

 

PROGRAM

Z praktyki wynika, że coraz więcej klientów instytucji finansowych i kancelarii prawnych specjalizuje się w „wyłapywaniu" nieprawidłowości w reklamach, umowach i regulaminach bankowych i skutecznie korzysta ze szczególnych uprawnień klientów określonych w ustawach szczególnych. Podczas szkolenia omówione zostaną te uprawnienia klientów oraz praktyczne sposoby korzystania z nich.

 

1. Charakterystyka niedozwolonych działań i zaniechań instytucji finansowych przy proponowaniu klientom nabycia produktu i w reklamach.

2. Katalog „czarnych praktyk rynkowych" określonych w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym dotyczących działalności instytucji finansowych (zgodnie z wytycznymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów).

3.  Charakter prawny wzorców umownych, regulaminów i taryfy prowizji i opłat - jak skutecznie dokonywać ich zmian.

4. Niejasne zapisy umów i regulaminów - konsekwencje prawne, propozycje zmian.

5. Charakterystyka umów zawieranych z konsumentami i najważniejszych uprawnień stron umów finansowych, w tym roszczenia odszkodowawczego i sankcji kredytu darmowego.

Przydatne linki