Uchwała Nr 110/VII/2010
Krajowej Rady Radców Prawnych
z dnia 30 stycznia 2010 r.
w sprawie regulaminu prowadzenia list radców prawnych i list aplikantów radcowskich
Na podstawie art. 60 pkt 8 lit. d ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65) uchwala się, co następuje:
Rozdział 1 Listy radców prawnych i aplikantów radcowskich
§1.1. Listę radców prawnych zamieszkałych na obszarze właściwości okręgowej izby radców prawnych prowadzi rada tej izby.
2. Lista radców prawnych zawiera dziesięć działów obejmujących:
1) numer odpowiadający numerowi wpisu i numerowi akt radcy prawnego;
2) nazwisko i imię (imiona) radcy prawnego oraz datę i miejsce urodzenia;
3) numery: PESEL i NIP radcy prawnego;
4) adres zamieszkania radcy prawnego;
5) adres poczty elektronicznej;
6) numer i datę uchwały o wpisie oraz podstawę prawną wpisu;
7) numer i datę uchwały o zawieszeniu prawa do wykonywania zawodu i podstawę prawną zawieszenia;
8) numer i datę uchwały o przeniesieniu wpisu, ze wskazaniem okręgowej izby radców prawnych do której, lub z której wpis przeniesiono;
9) numer i datę uchwały o skreśleniu z listy i podstawę prawną skreślenia;
10) formy wykonywania zawodu przez radcę prawnego lub informację o jego niewykonywaniu.
§ 2.1. Listę aplikantów radcowskich prowadzi rada okręgowej izby radców prawnych.
2. Lista aplikantów radcowskich zawiera osiem działów obejmujących:
1) numer odpowiadający numerowi wpisu i numerowi akt aplikanta;
2) nazwisko i imię (imiona) aplikanta oraz datę i miejsce urodzenia;
3) numery: PESEL i NIP aplikanta;
4) adres zamieszkania aplikanta;
5) adres poczty elektronicznej;
6) numer i datę uchwały o wpisie oraz podstawę prawną wpisu;
7) numer i datę uchwały o przeniesieniu wpisu, ze wskazaniem okręgowej izby radców prawnych do której, lub z której wpis przeniesiono;
8) numer i datę uchwały o skreśleniu z listy i podstawę prawną skreślenia;
9) miejsce odbywania aplikacji oraz imię i nazwisko patrona.
§ 3. Wraz z listą radców prawnych i listą aplikantów radcowskich, rada okręgowej izby radców prawnych prowadzi akta radcy prawnego i aplikanta radcowskiego, do których składane są uchwały stanowiące podstawę wpisów w działach listy oraz inne dokumenty określone uchwałami organów samorządu radcowskiego.
§ 4. Lista radców prawnych i lista aplikantów radcowskich mogą być prowadzone w formie papierowej lub w formie elektronicznej.
§ 5. 1. Wpisy w działach listy radców prawnych i listy aplikantów radcowskich zarządza dziekan na podstawie uchwały organu samorządu, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W przypadku danych, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 10 podstawą wpisu jest zawiadomienie radcy prawnego o wykonywaniu zawodu i jego formie. Wzór zawiadomienia określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
3. Jeżeli z zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, wynika, że kancelaria lub spółka posiada filię (oddział) na obszarze właściwości innej okręgowej izby radców prawnych dziekan zawiadamia o tym właściwą izbę.
§ 6. Lista radców prawnych i lista aplikantów radcowskich mają charakter jawny w zakresie danych potwierdzających fakt wpisu oraz formę wykonywania zawodu.
§ 7. 1. Radcy prawnemu wpisanemu na listę radców prawnych wydaje się, po złożeniu przez niego ślubowania, zaświadczenie stwierdzające prawo do wykonywania zawodu oraz legitymację.
2. Wzór zaświadczenia, o którym mowa w ust, 1, określa załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
4. Aplikantowi radcowskiemu po złożeniu przez niego ślubowania wydaje się legitymację.
5. Wzór legitymacji radcy prawnego i wzór legitymacji aplikanta radcowskiego określa odrębna uchwała Krajowej Rady Radców Prawnych.
§ 8. Na wniosek radcy prawnego, rada okręgowej izby radców prawnych wydaje mu wypis z listy radców prawnych. Wzór wypisu określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 9. 1. Rada okręgowej izby radców prawnych sporządza corocznie i przekazują sądom w okręgu izby w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, imienny wykaz radców prawnych uprawnionych do wykonywania zawodu radcy prawnego, wpisanych na listę radców prawnych prowadzoną przez tą radę według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego. Wykaz zawiera nazwiska i imiona radców prawnych oraz numery wpisów.
2. Wykaz radców prawnych zawierający ponadto informacje określone w pkt. 6 załącznika nr 1 ogłasza się także na stronie internetowej izby i aktualizuje na bieżąco.
Rozdział 2 Postępowanie w sprawie wpisu na listę radców prawnych
§ 10. 1. Wniosek o wpis na listę radców prawnych, składa się na piśmie do dziekana rady okręgowej izby radców prawnych właściwej ze względu na miejsce odbycia aplikacji radcowskiej, a w przypadku osoby, o której mowa w art. 25 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych, zwanej dalej „ustawą", do dziekana rady okręgowej izby radców prawnych właściwej ze względu na miejsce zamieszkanie tej osoby.
2. Do wniosku o wpis na listę radców prawnych osoba ubiegająca się o wpis obowiązana jest dołączyć dokumenty, o których mowa w art. 24 ust. 2a ustawy, oraz:
1) kwestionariusz osobowy według wzoru stosowanego w sprawach pracowniczych;
2) życiorys zawierający opis przebiegu pracy zawodowej;
3) oryginał dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej lub odpis dyplomu uwierzytelniony przez uczelnię lub notariusza;
4) dokument potwierdzający złożenie egzaminu radcowskiego, adwokackiego, sędziowskiego, prokuratorskiego lub notarialnego;
5) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
7) oświadczenie o miejscu zamieszkania uzasadniającym właściwość miejscową okręgowej izby radców prawnych;
8) oświadczenie zawierające informacje czy i w jakich okręgowych izbach radców prawnych wnioskodawca składał uprzednio wniosek o wpis na listę radców prawnych i o rozstrzygnięciach zapadłych w postępowaniach o wpis;
9) oświadczenie o zakończonych lub toczących się przeciwko wnioskodawcy postępowaniach karnych lub dyscyplinarnych;
10) dokument potwierdzający posiadanie stopnia lub tytułu uprawniającego do wpisu na listę radców prawnych w przypadku osób, o którym mowa w art. 25 ust. 1 ustawy;
11) opinię okręgowej rady adwokackiej lub rady izby notarialnej, jeżeli wnioskodawca jest członkiem samorządu adwokackiego lub notarialnego;
12) dwa zdjęcia.
3. Jeżeli wniosek nie czyni zadość wymogom określonym w ustawie lub w niniejszej uchwale dziekan wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia lub poprawienia wniosku w terminie 7 dni, pouczając go o skutkach prawnych nieuzupełnienia lub niepoprawienia wniosku.
4. W przypadku nieuzupełnienia lub niepoprawienia wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 3, wniosek pozostawia się bez rozpoznania.
§11. Dziekan ogłasza na stronie internetowej izby oraz w siedzibie rady okręgowej izby radców prawnych w sposób zwyczajowo przyjęty informację o wymogach dotyczących wniosku o wpis na listę radców prawnych zawartych w ustawie oraz w niniejszej uchwale.
§12. Dziekan niezwłocznie podaje do publicznej wiadomości, przez ogłoszenie na stronie internetowej izby oraz w siedzibie rady okręgowej izby radców prawnych w sposób zwyczajowo przyjęty, informację o złożeniu wniosku o wpis na listę radców prawnych. Ogłoszenie jest dostępne przez czternaście dni od dnia zamieszczenia.
§ 13. 1. Każdy może złożyć na piśmie zastrzeżenia do wniosku o wpis na listę radców prawnych.
2. Zgłoszone zastrzeżenia dołącza się do akt sprawy,
§14. Postępowanie w sprawie wpisu na listę radców prawnych może prowadzić zespół radców prawnych wyznaczony przez dziekana, zwany dalej „zespołem". Przewodniczącym zespołu może być jedynie członek rady okręgowej izby radców prawnych.
§ 15. 1. W celu zbadania istnienia przesłanek, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 ustawy, zespół przeprowadza z wnioskodawcą rozmowę.
2. Z rozmowy sporządza się protokół, który podpisują członkowie zespołu przeprowadzający rozmowę. Protokół dołącza się do akt sprawy.
§ 16. Przewodniczący zespołu przedstawia radzie okręgowej izby radców prawnych akta sprawy wraz z propozycją podjęcia uchwały w sprawie wpisu na listę radców.
§17. Przepisów § 14-16 nie stosuje się do postępowania w sprawie wpisu na listę radców prawnych osób, które odbyły aplikacje radcowską i złożyły wniosek o wpis na listę radców prawnych w terminie 30 dni od dnia uzyskania pozytywnego wyniku z egzaminu radcowskiego.
§ 18. 1. Dziekan zawiadamia wnioskodawcę o terminie i miejscu posiedzenia rady okręgowej izby radców prawnych, na którym będzie rozpatrzony jego wniosek, nie później niż 7 dni przed terminem posiedzenia rady.
2. Wnioskodawcy przysługuje prawo wzięcia udziału w posiedzeniu, o którym mowa w ust. 1 w części dotyczącej rozpatrzenia wniosku, oraz prawo zabrania głosu w trakcie posiedzenia.
§ 19. Uchwała rady okręgowej izby radców prawnych w sprawie wpisu na listę radców prawnych powinna spełniać wymogi określone w art. 107 Kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 20. W przypadku wniesienia odwołania od uchwały rady okręgowej izby radców prawnych dziekan przekazuje Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych, w terminie siedmiu dni, akta sprawy wraz z uchwałą.
Rozdział 3 Postępowanie w sprawie skreślenia z listy radców prawnych
§21. Postępowanie w sprawie skreślenia z listy radców prawnych wszczyna się z urzędu albo na wniosek radcy prawnego.
§ 22.1. W przypadku wszczęcia postępowania w sprawie skreślenia z listy radców prawnych z urzędu, dziekan zawiadamia zainteresowanego o wszczęciu postępowania oraz o prawie złożenia wyjaśnień i wniosków w terminie siedmiu dni od dnia zawiadomienia.
2. Dziekan zawiadamia także zainteresowanego o terminie i miejscu posiedzenia rady okręgowej izby radców prawnych na którym będzie rozpoznawana jego sprawa.
3. Zainteresowanemu przysługuje prawo wzięcia udziału w posiedzeniu, o którym mowa w ust. 2 w części go dotyczącej, oraz prawo do zabrania głosu w trakcie posiedzenia.
Rozdział 4 Postępowanie w sprawie zawieszenia prawa do wykonywania zawodu
radcy prawnego
§23. 1. Postępowanie w sprawie zawieszenia prawa do wykonywania zawodu radcy prawnego wszczyna się z urzędu albo na wniosek radcy prawnego. 2. Do postępowania w sprawie zawieszenia prawa do wykonywania zawodu radcy prawnego wszczętego z urzędu stosuje się odpowiednio przepisy § 22.
Rozdział 5 Postępowanie w sprawie przeniesienia wpisu na listę radców prawnych
§24. 1. W razie zmiany miejsca zamieszkania radcy prawnego powodującej zmianę właściwości okręgowej izby radców prawnych wszczyna się na wniosek tego radcy prawnego postępowanie w sprawie przeniesienia wpisu na listę radców prawnych, z zastrzeżeniem ust. 10. Do wniosku należy dołączyć oświadczenie radcy prawnego o zmianie miejsca zamieszkania.
2. Radca prawny składa wniosek o przeniesienie wpisu do okręgowej izby radców prawnych właściwej dla jego nowego miejsca zamieszkania.
3. Rada okręgowej izby radców prawnych, która prowadzi postępowanie w sprawie przeniesienia wpisu może wystąpić do rady okręgowej izby radców prawnych, w której radca prawny posiada wpis na listę radców prawnych, o przekazanie akt osobowych tego radcy prawnego.
4. W razie potrzeby rada okręgowej izby radców prawnych przed rozpatrzeniem wniosku może żądać od radcy prawnego złożenia wyjaśnień.
5. Rada okręgowej izby radców prawnych po rozpatrzeniu wniosku podejmuje uchwałę w sprawie przeniesienia wpisu na prowadzoną w tej izbie listę radców prawnych.
6. W przypadku podjęcia uchwały o odmowie przeniesienia wpisu radcy prawnemu przysługuje odwołanie do Krajowej Rady Radców Prawnych w terminie 14 dni od dnia doręczenia uchwały.
7. Ostateczną uchwałę o przeniesieniu wpisu przekazuje się niezwłocznie radzie okręgowej izby radców prawnych, w której radca prawny był dotąd wpisany na listę, wskazując datę, w której nastąpiło przeniesienie wpisu.
8. Przeniesienie wpisu następuje z dniem, w którym uchwała o przeniesieniu wpisu stała się ostateczna.
9. Rada, w której radca prawny był dotąd wpisany na listę podejmuje, niezwłocznie po otrzymaniu uchwały o przeniesieniu wpisu, uchwałę o usunięciu wpisu z dniem, w którym uchwała o przeniesieniu wpisu stała się ostateczna.
10. Postępowanie, w sprawie przeniesienia wpisu może zostać wszczęte z urzędu przez radę okręgowej izby radców prawnych właściwej dla nowego miejsca zamieszkania radcy prawnego w przypadku, gdy rada poweźmie
uprawdopodobnioną informację o zmianie miejsca zamieszkania radcy prawnego powodującej zmianę właściwości okręgowej izby radców prawnych w przedmiocie wpisu na listę. Przed wszczęciem postępowania z urzędu, rada wzywa pisemnie radcę prawnego do wystąpienia w wyznaczonym terminie z wnioskiem o przeniesienie wpisu, a po bezskutecznym upływie terminu wszczyna postępowanie z urzędu.
Rozdział 6 Postępowanie w sprawie wpisu na listę aplikantów radcowskich i przeniesienia wpisu na listę aplikantów radcowskich
§ 25. Do przeprowadzenia postępowania w sprawie wpisu na listę aplikantów radcowskich dziekan może powołać zespół radców prawnych w celu zbadania przesłanek, o których mowa w art. 33 ust. 2 i 3 ustawy uprawniających do wpisu na listę aplikantów radcowskich.
§26. 1. Do postępowania w sprawie przeniesienia wpisu na listę aplikantów radcowskich stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania w sprawie przeniesienia wpisu na listę radców prawnych z zastrzeżeniem ust. 2-5.
2. Postępowanie w sprawie przeniesienia wpisu na listę aplikantów radcowskich wszczyna się na uzasadniony wniosek aplikanta. Do wniosku należy dołączyć uchwałę o wpisie na listę aplikantów radcowskich i zaświadczenie o złożeniu ślubowania aplikanta radcowskiego.
3. Rada, która prowadzi postępowanie w sprawie przeniesienia wpisu, o złożeniu wniosku niezwłocznie zawiadamia radę okręgowej izby radców prawnych, w której aplikant posiada wpis na listę aplikantów radcowskich.
4. Przeniesienie wpisu na listę aplikantów radcowskich następuje na podstawie uchwały rady prowadzącej postępowanie w sprawie przeniesienia wpisu, chyba że rady okręgowej izby radców prawnych, w której aplikant posiada wpis na listę aplikantów radcowskich skorzysta z prawa sprzeciwu w terminie miesiąca od rozpoczęcia roku szkoleniowego aplikacji.
5. Przeniesienie wpisu na listę aplikantów radcowskich następuje z dniem rozpoczęcia roku szkoleniowego aplikacji, z zastrzeżeniem że podjecie uchwały o przeniesieniu wpisu na listę aplikantów może nastąpić najpóźniej w terminie miesiąca od dnia rozpoczęcia roku szkoleniowego aplikacji w którym wnioskodawca zamierza uczestniczyć.
Rozdział 7 Postępowanie w sprawie skreślenia z listy aplikantów radcowskich
§ 27. 1. Do postępowania w sprawie skreślenia z listy aplikantów radcowskich stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania w sprawie skreślenia z listy radców prawnych, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W toku postępowania o skreślenie z listy aplikantów radcowskich wszczętego z urzędu, opinie o aplikancie przedkłada jego patron oraz członek rady okręgowej izby radców prawnych odpowiedzialny za prowadzenie aplikacji.
Rozdział 8 Opiniowanie wniosku o wpis na listę adwokatów lub notariuszy
§28. 1. Opinię o radcy prawnym ubiegającym się o wpis na listę adwokatów lub notariuszy wydaje dziekan właściwej rady okręgowej izby radców prawnych, na wniosek zainteresowanego.
2. Opinię opracowuje się na podstawie akt radcy prawnego.
3. Opinia powinna zawierać informacje dotyczące przebiegu wykonywania zawodu przez radcę prawnego oraz wskazywać okoliczności, które mogą być uznane za przeszkodę do uwzględnienia wniosku o wpis na listę adwokatów lub notariuszy albo informować o braku takich okoliczności.
4. Do opinii stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące zaświadczeń.
§ 29. Opinię sporządza się i doręcza wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia wpływu wniosku o jej wydanie. Kopię opinii dołącza się do akt radcy prawnego.
Rozdział 9 Przepisy przejściowe i końcowe
§ 30. Traci moc uchwała Nr 485/V/2002 Krajowej Rady Radców Prawnych z dnia 13 września 2002 r. w sprawie postępowania rad okręgowych izb radców prawnych oraz Krajowej Rady Radców Prawnych w sprawach wpisu na listę radców prawnych i listę aplikantów radcowskich, prowadzenia list radców prawnych oraz stosowanych wzorów dokumentów.
§ 31. Do spraw wszczętych i niezakończonych do dnia wejścia w życie uchwały stosuje się przepisy dotychczasowe.
§ 32. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 marca 2010 r.
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Wiceprezes Krajowej Rady Radców Prawnych Wiceprezes Krajowej Rady Radców Prawnych Dariusz Sałajewski Maciej Bobrowicz
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 110/VII/2010
Krajowej Rady Radców Prawnych
z dnia 30 stycznia 2010 r.
..........................................................
Imię i nazwisko radcy prawnego
..........................................................
adres zamieszkania
..........................................................
adres poczty elektronicznej
..........................................................
Nr WPISU
..........................................................
Nr NIP
..........................................................
Nr PESEL
Rada
Okręgowej Izby Radców Prawnych
w........................................................
Spełniając obowiązek wynikający z art 8 ust. 3 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 123 poz. 1059 z późn. zm.)
zawiadamiam, że:
1. Wykonuję zawód w spółce, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o radcach prawnych:
poczynając od dnia...........................................................................................................................
-nazwa spółki...............................................................................................................................
- rodzaj spółki................................................................................................................................
- imiona i nazwiska (nazwy) wspólników..............................................................................................
-data i numer wpisu do KRS..............................................................................................................
- adres spółki (filii, oddziałów)............................................................................................................
- tel/fax./e-mail..............................................................................................................................
2. Wykonuję zawód w kancelarii radcy prawnego poczynając od dnia.........................................................
-nazwa kancelarii
- adres kancelarii (filii, oddziałów)
3. Wykonuję zawód na podstawie umowy cywilnoprawnej poczynając od dnia.............................................
Zaprzestałem wykonywać zawód na podstawie umowy cywilnoprawnej z dniem......................................
4. Wykonuję zawód na podstawie stosunku pracy....................................................................................
(określenia pracodawcy i jego adres)
począwszy od dnia
Zaprzestałem/am wykonywać zawód na podstawie umowy o pracę z.....................................................
(określenia pracodawcy i jego adres)
z dniem.........................................................................................................................................
5. Nie wykonuję zawodu radcy prawnego od dnia................................................................................
z powodu......................................................................................................................................
6. Wnoszę o umieszczenie w wykazie radców prawnych na stronach internetowych rady izby i
Krajowej Rady Radców Prawnych następujących danych:
- forma wykonywania zawodu............................................................................................................
- adres kancelarii lub spółki.................................................................................................................
- środki łączności z kancelarią lub spółką...............................................................................................
- odesłanie do mojej strony internetowej...............................................................................................
Zobowiązuję się do niezwłocznego zawiadomienia rady OIRP o każdej zmianie danych objętych niniejszym zawiadomieniem.
.......................................................... ..........................................................
data i miejsce zawiadomienia podpis Zawiadamiającego
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 110/VII/2010
Krajowej Rady Radców Prawnych
z dnia 30 stycznia 2010 r.
RADA
OKRĘGOWEJ IZBY RADCÓW PRAWNYCH
w........................................
zaświadcza
iż, Pan/Pani..........................................................................
na podstawie uchwały z dnia................... nr...........................
został/a wpisany/a na listę radców prawnych pod nr.........
i złożył/a ślubowanie.
Uprawnia to do wykonywania zawodu radcy prawnego (art. 3 ust. 1 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych - Dz. U. z 2002 r. Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.)
Dziekan Rady
Okręgowej Izby Radców Prawnych
w.......................................
.........................., dnia ...........................
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr 110/VII/2010
Krajowej Rady Radców Prawnych
z dnia 30 stycznia 2010 r.
Rada Okręgowej Izby Radców Prawnych
w..............................................
......................................, dnia ........... 20... r.
WYPIS Z LISTY RADCÓW PRAWNYCH
Nr rej....................
Na podstawie art. 24 ust 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych /tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 123 poz. 1059/ oraz § 30 ust. 2 zał., nr 1 do uchwały Nr /VII/2010 r. Krajowej Rady Radców Prawnych z dnia 2010 r.
Rada Okręgowej Izby Radców Prawnych w.................................
zaświadcza, że
w prowadzonej przez nią liście radców prawnych zostały ujawnione następujące dane:
Dział 1/...............................................................................................................................
/numer wpisu/
Dział 2/...............................................................................................................................
/nazwisko/ i imię /imiona/ radcy prawnego oraz data i miejsce urodzenia/
Dział 3/...............................................................................................................................
/ numery: PESEL i NIP radcy prawnego /
Dział 4/................................................................................................................................
/adres zamieszkania radcy prawnego /
Dział 5/...............................................................................................................................
/oznaczenie uchwały o wpisie na listę radców prawnych/
Dział 6/...............................................................................................................................
/oznaczenie uchwały o zawieszeniu prawa do wykonywania zawodu/
Dział 7................................................................................................................................
/oznaczenie uchwały o przeniesieniu wpisu, ze wskazaniem OIRP, do której wpis przeniesiono/
Dział 8/................................................................................................................................
/ oznaczenie uchwały o skreśleniu z listy radców prawnych /
Dział 9/...............................................................................................................................
/ forma wykonywania zawodu w zakresie wynikającym z zawiadomienia, data rozpoczęcia i zaprzestania danej formie lub data zaprzestania wykonywania zawodu/
Wypis niniejszy ma charakter zaświadczenia w rozumieniu art. 217 k.p.a.
(pieczęć okrągła Rady OIRP z Godłem Państwa )
............................................................