Uwaga! Uwaga! Poczta radcowska!

14.07.2021

UWAGA! UWAGA ! POCZTA RADCOWSKA !

Szanowni Państwo,

Komisja ds. nowych technologii obecnie finalizuje współpracę z dostawcą usługi pocztowej dla członków naszego samorządu. W związku z aktualnym etapem prac celem wyszacowania ostatecznych kosztów uruchomienia całego środowiska pocztowego pojawiła się konieczność sprecyzowania dostawcy liczby chętnych osób zainteresowanych posiadaniem konta pocztowego w izbowej domenie.

Po wielomiesięcznych rozmowach z wieloma dostawcami tego rzędu usług został wybrany podmiot gwarantujący najwyższe standardy bezpieczeństwa i posiadający wysokie rekomendacje oraz doświadczenie w tego rzędu działalności ( m.in. gwarancja jakości usług - certyfikaty ISO 9001, ISO 27001 i ISO 27017, wysokiego poziomu dostępności usług - ciągłość pracy urządzeń, gwarancja zasilania, SLA 99,95%). Należy podkreślić, że dane będą przetrzymywane na zasobach dostawcy z pełną gwarancją przetrzymywania danych na terytorium RP. Dostęp do usługi odbywać się będzie z wykorzystaniem bezpiecznych i szyfrowanych protokołów sieciowych.

W związku z tym prosimy do 15 sierpnia 2021 roku o zgłaszanie się zainteresowanych taką usługą radców prawnych i aplikantów na maila: pocztaradcowska@oirp.krakow.pl z podaniem liczby kont  i pojemnością każdego konta.

Informujemy, że każdy zainteresowany będzie samodzielnie ponosił koszty utrzymania konta pocztowego dokonując rozliczeń bezpośrednio z samym dostawcą. System Komunikacji Elektronicznej będzie udostępniony w modelu abonamentowym z płatnością na koniec każdego miesiąca świadczenia usługi. Oferowana cena powiązana będzie z udostępnioną przestrzenią dyskową ( a tj. wysokość opłaty będzie uzależniona od wielkości konta pocztowego – przy czym podstawą szacowania będzie płatność za 1GB) .

System Komunikacji Elektronicznej będzie zbudowany w oparciu o przestrzeń dyskową przeznaczoną na utworzenie skrzynek pocztowych (konta elektroniczne) oraz wirtualny dysk umożliwiający udostępnianie i synchronizację różnych plików. Powyższe elementy zostaną zintegrowane i udostępnione dla użytkownika w postaci funkcjonalnego panelu. Wielkość udostępnionej przestrzeni będzie zależna od wymagań poszczególnych zainteresowanych. Przestrzeń dyskowa na przechowywanie danych udostępniona dla Systemu Komunikacji Elektronicznej będzie mogła zostać powiększona w każdym momencie świadczenia usługi (na zlecenie użytkownika do 24h od zgłoszenia). Funkcjonalność składowych systemu będzie uwzględniała oczekiwania ze strony członków samorządu na jakie sami Państwo wskazywaliście  np. możliwość zdalnego dostępu do konta, możliwość wysyłania załączników o dowolnej wielkości, opcja zaplanowania wysiłki wiadomości (z opóźnieniem czasowym), opcja wysyłania DW i UDW, filtry (z możliwością ich personalizacji) i skrzynka Spam, opcja wysyłania wiadomości z potwierdzeniem doręczenia/otwarcia maila przez odbiorcę, autoresponder, możliwość edycji stopki, możliwość podglądu załączników, anulowanie wysłanego maila (opcja dostępna przez parę sekund), weryfikacja odbiorcy wiadomości (alert wysyłania wiadomości do nieznanego wcześniej odbiorcy). Jeśli chodzi o dysk wirtualny będzie on pozwalał na udostępnianie korespondencji, plików lub folderów wybranej osobie lub wybranej grupie osób z możliwością ich zabezpieczenia hasłem, oraz przechowywanie korespondencji, plików lub folderów.

Dalsze informację dotyczące usługi pocztowej zostaną podane z chwilą jej uruchomienia.

Artykuły powiązane


ARTYKUŁ ARCHIWALNY

Komunikat komisji ds. nowych technologii w sprawie poczty elektronicznej dla radców
07.12.2021

Komunikat komisji ds. nowych technologii w sprawie poczty elektronicznej dla radców